Yang Indah Itu Bahasa Yang Elok Itu Budi

Isnin, Julai 21, 2008

Pertemuan PAS-UMNO okay tapi PAS kena hati-hati

Dilulus terbit pada Monday, July 21 @ 07:03:08 MYT oleh SongkokPutih

Artikel Pendek Oleh Tarabulsi_2008

"
Seperti yang telah disahkan oleh Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, PAS memangnya telah membuat pertemuan dengan UMNO bagi membincangkan isu-isu kepentingan bersama berkaitan umat Islam dan bangsa Melayu. Ustaz Abdul Hadi menegaskan bahawa PAS bersedia bagi menjayakan muzakarah dengan Umno ini demi kebaikan umat Islam dan bangsa Melayu di Malaysia.

Saya sokong langkah PAS yang positif ini kerana umat Islam dan bangsa Melayu kini menghadapi tekanan dan perlu bersatu. Hanya PAS perlu hati-hati sikit dengan UMNO kerana UMNO telah sekali lagi menunjukkan sifat jahatnya dengan tuduhan LIWAT II.


PKR bersama-sama DAP tidak menerima politik negara yang berteraskan kepimpinan Melayu dan tidak menerima agama Islam itu agama rasmi negara. Malah dari segi agama, DAP telah menunjukkan belangnya sebagai extension PAP Singapura apabila mengesa azan itu diperlahankan. Maka PAS tidak boleh muzakarah dengan PKR dan DAP yang tolak Islam itu.

DAP dan PKR semakin berani mempersoalkan kedudukan orang Melayu dan kedudukan Islam di negara ini. DAP terutamanya cuba eksploitasikan sepenuhnya perpecahhan di kalangan orang Melayu. Maka muzakarah PAS dengan UMNO untuk kebaikkan umat Islam dan bangsa Melayu amat perlu diteruskan.

Kalau PKR boleh bertemu dengan orang-orang UMNO dan BN, kenapa pula PAS tidak boleh bertemu dengan orang-orang UMNO dan BN?

Niat PKR bertemu dengan UMNO-BN adalah untuk pecahbelahkan UMNO-BN dengan menghasut MP BN lompat parti. Disebaliknya pula, PAS berniat baik dalam mengadakan muzakarah dengan UMNO, iaitu bagi membincangkan kebaikan umat Islam dan bangsa Melayu di negara ini. Niat PAS itu baik, dan PAS akan dilindungi Allah SWT jika UMNO tidak jujur.

Saya harap PAS akan teruskan muzakarah dengan UMNO tersebut. Memang perlu kita bincangkan dengan UMNO mengenai kebaikan umat Islam dan bangsa Melayu. Bangsa kita hadapi tekanan. Agama Islam kita hadapi tekanan yang lebih teruk lagi kerana tekanan bukan saja dari kaum kafir di dalam negara, tekanan terhadap Islam bukan saja datang dari DAP dan PKR, tetapi tekanan terhadap Islam turut datangnya dari luar.

Berdoa' kita kepada Allah SWT agar Allah SWT lindungi agama Islam dan bangsa Melayu di negara ini dari musuh-musuh yang nyata atau yang tersembunyi.

Allahu Akbar !!! Allahu Akbar !!! Allahu Akbar !!!

Tarabulsi
21 Jukai 2008

Tiada ulasan: